Angstforløb

Angst – det behøver ikke sætte en stopper for livet.

Behandling der holder i længden.

Angst udgør 50 procent af den samlede sygdomsbyrde på ungeområdet. Den seneste undersøgelse fra Psykiatrifonden fra sommeren 2016 viser, at 400.000 danskere har symptomer på angst. Angst kan medvirke til at tilbageholde dig fra at finde uddannelse, arbejde og fra at fungere socialt. Det er noget, der kan gøres noget ved. Ved at arbejde med kroppen og det mentale, kan vi hjælpe dig til at nedbryde angstens barrierer. Derudover give redskaber så den du kan håndtere situationer med angst, lige fra at stå op om morgenen til at gå til jobsamtale. Fordelen ved dette tilbud er at det, modsat medicin, behandler angsten fremfor blot at fjerne symptomerne. Esbjerg stressklinik har positive erfaringer og resultater med behandlingen.

Man lærer:

• At give slip på angsten
  • At håndtere og kontrollere angsten
  • At få overskud i dagligdagen

Forløbet består af 4 kognitiv terapi samtaler, 2 Psykomotoriske behandlinger og 2 Body SDS behandlinger.

De første symptomer på angst er hjertebanken eller uro i kroppen, der herefter udvikler sig til et angstanfald. Forløbet gør, at du lærer at reagere ved de første symptomer og dermed stoppe angstanfaldet. I længden vil du opleve færre angstanfald og at kunne håndtere dem når de kommer. Du vil blive mødt med hvor du er med accept og anerkendelse. På den måde kan den udvikle sig og få empowerment over sin angst.

Psykomotorisk behandling: Behandlingen udføres af en psykomotorisk terapeut, prof.bach. Når en person har angst, er kroppen i alarmberedskab, hvilket er medvirkende til at udvikle et angstanfald. Behandlingen foregår på en madras med specialdesignede tæpper og puder til at deaktivere alarmberedskabet. Lette tryk og stræk underbygger samme formål. Den angstramte vil få indsigt og redskaber, så angstsymptomerne ikke tager over. Samtale og refleksion er en del af behandlingen.

Body SDS: Alarmberedskabet skaber spændinger i kroppen. Body SDS behandlingerne behandler spændingerne hvormed angsten aftager. Behandlingen foregår på en briks. Tryk fra behandleren i samarbejde med klientens åndedræt frigiver spændingerne. Ved at give slip på spændingerne og åndedrættet bliver der færre bekymringer og mere overskud, hvilket giver mulighed for at håndtere og slippe af med angsten.

Pris og evaluering: Forløbet koster 5700,- kr. Tilkøb af enkelt behandlinger 700,- kr. Normal pris 750,- kr. pr behandling.